Tänään tuli sitten lippu kännykään, hyvissä ajoin etukäteen. Tai minusta ainakin hyvissä ajoin, sillä moni on sanonut (ja minulle sanottiin näin kanssa konsultaatiossa), että lippu tulee vasta edellisenä päivänä kännykään. Minulle tuli siis usemman päivän etukäteen.

 

Laivan lähtee 10:30 Helsingin länsiterminaalista, tuttu paikka. Silti piti taas netistä etsiä mitenkäs sinne mentiinkään ja mihinkä aikoihin kulkee busseja. Takaisin päin lähdetään sitten Tallinnasta klo: 11.00 tiistaina. Olen tyytyväinen, että pääsen noinkin ajoissa takaisin suomeen ja sieltä sitten kotia, sillä tiedän jo nyt että haluan parentelemaan itseäni kotiin mahdollisimman nopeasti. Silti tiistai-iltana olisi teoriaa, saa nähdä jaksaako silloin mennä.

 

Fiilikset on hyvät, kyllähän sitä jännittää kun lähemmäksi leikkaus tulee, mutta avopuoliso ja kaksi asiasta tietävää kaveria näyttäisivät olevan enemmänkin hermoraunioita kuin minä. Juttelin eilen myös tuttuni kanssa, joka on ollut vastapäisessä leikkauksessa, nimittäin pienentämässä rintavarustustaan. Vaikka nyt ihan samanlaisesta leikkauksesta ei ole kyse, niin sain joitakin vinkkejä ja tietoja parantumisesta.

 

Mirja on myös vastannut todella hyvin kaikkiin kysymyksiini ja olen siitä todella kiitollinen. Olin lukenut joiltakin foorumeilta, että ainakin heillä jotka Helsingin päädyn kanssa olivat olleet tekemisissä, oli alkaneet yhteydenpito-ongelmat heti kun leikkaus oli maksettu. Pelkäsin tätä omallakin kohdalla, mutta turhaan. Hyvin he vastasivat jopa siihen, että ilmoitin kokeiden olevan OK.