Konsultaationi oli 22.2 keskiviikkona Jyväskylässä hotelli Alexandrassa. Kävin Mirja Halosen konsultaatiossa The Lookista. Menin konsultaatioon 11.30 kesken työpäivän, jolloin jätin ruokatauon välistä ja pääsin näppärästi käymään konsultaatiossa.

Kun menin paikalle tuli ensimmäiset ongelmat vastaan. Mirja oli antanut minulle väärän puhelinnumeron enkä saanut häntä millään kiinni. Hotellin aulasta taas sanottiin, että minun tulee istua odottamaan ja Mirja tulee minua kyllä hakemaan. Aika tuli ja aika meni ja vielä kymmentä vaille istuin aulassa odottamassa. Tässä vaiheessa menin respaan kysymään mikä maksaa, kun työaikaa kuluu hukkaan. Respasta sitten soitettiin Mirjalle ja hieman nolona respan nuori henkilö sitten totesi, että heillä oli ollut ymmärryskatko. Tarkoitus oli ollut soittaa heti Mirjalle kun olin tullut aulaan, eikä odotuttaa minua aulassa, että Mirja tulisi hakemaan.



Heti kun aulasta oltiin ilmoitettu minut saapuneeksi, tuli Mirja sitten minua hakemaan niin nopeasti kuin hidas hissi antoi myötä. Vaikka olinkin hieman ärtynyt odottelun toimesta, niin lepyin kyllä nopeasti ja pääsimme vihdoin ja viimein aloittamaan konsultaation. Tarkistimme myös puhelinnumeron ja Mirja pahoitteli vielä useaan otteeseen vahinkoa. Sain myös 100% toimivan numeron matkaani, joten en loukkaantunut asiasta sen enempää. Ihmisiähän me kaikki olemme ja erehtyminen on inhimillistä.

 

Sain tietoa moniin mieltä askarruttaviin kysymyksiin mm. leikkauksesta, komplikaatioista, mahdollisesta kapseloitumisesta, takuista, merkeistä, matkasta itsessään ja parantumisvaiheesta. Käynti oli hyvin tyhjentävä ja vaikka mieli olikin vielä enemmän solmussa lähtiessä, alkoi vyyhti samana iltana aueta kun asioita pääsi pyörittelemään mielessä. Olin entistä varmempi, että halusin itselleni silikoni.

 

Itse Mirja oli minusta todella ystävällinen ja selvästi asiantunteva konsultaatiossa. Vaikka monet sanovat, että leikkauksen tekevä kirurgi on ainut, jonka konsultaatiopuheilla kannattaa käydä, olin itse hyvinkin tyytyväinen Mirjan opastukseen. Nainen oli itsekin käynyt saman leikkauksen läpi ja tiesi mistä puhui. Sai samalla vertaustukea.

 

Sain kokeilla erilaisia implantteja käteeni ja malleja olikin useampi löllyilemässä pöydällä. Sain myös kokeilla painaa implanttia puhki, mutta en tietenkään onnistunut tässä. Todistetusti siis kestää ainakin sen 55-kiloa yksi tekotissi.

 

Omiin rintoihini silikoneja en saanut lätkäistä, mutta pakkoa sanoa, ettei käynyt edes mielessä pyytää. Koko on aina vähän niin ja näin mitä leikkauksesta tulee saamaan ja minulle ennuste oli C-D kuppi. Omani on tällä hetkellä 80A-75B mutta ei kumminkaan. Kummastakin kuppi jää ylhäältä hieman tyhjäksi, mutta kuppikokoni on kumminkin liian suuri mihinkään AA-rintaliiveihin. Eli täysin varma koostani en ole. Jotakin väliltä kaikki mutta ei mitään.

 

Minulle luvattiin 5v kapseloitumistakuu ja koska konsultaatiossa oli puhuttu, että minuolle laitettaisiin 350cc Mentorit (tai kokoa isompi, eli 370cc), niin myös Mentorin lupaama takuu olisi eliniän voimassa. Eli jos valmistusvirheen takia Mentorin silikoni-implantti puhkeaa, he korvaavat minulle uuden. Sivuilta luettuna ainut miinuspuoli takuussa on se, että he eivät korvaa yhtään mitään muita kuluja. Ainoastaan uudet imlantit. Lisätietoa korvauksista Mentorin omilta sivuilta.